Warmers, fillers i collers. Rodzaje krótkich ćwiczeń, których
rolą jest wprowadzenie materiału, sprawdzenie nabytej wiedzy lub „schłodzenie”
uczniów po ćwiczeniu, które było ekscytujące i towarzyszyło mu wiele emocji.
Warmers – ćwiczenia na rozgrzewkę. Mogą dotyczyć słownictwa,
gramatyki ale powinny być związane z tematem, który będzie naszym daniem
głównym.
Fillers – ćwiczenia podsumowujące przerobiony materiał, lub
takie które wracają do wcześniejszych partii materiału, w celu przypomnienia.
Collers – ćwiczenia indywidualne, wymagające skupienia i
ciszy.
Środkowe zajęcia poświęcone były metodom opartym o środki
teatralne, aktorskie. Było to albo odgrywanie ról według przyjętego scenariusza
lub swobodne odgrywanie roli na podstawie materiału stymulującego. Częściowo
podobne do niektórych zadań na ustnym egzaminie maturalnym.
Ostatnie zajęcia były wyzwaniem ponieważ ich tematem był
język nieformalny i formalny oraz stosowane w języku angielskim kolokwializmy.
Nie da się ukryć, że uczenie kolokwializmów jest dość trudne, ponieważ jest to
najbardziej dynamiczna i często zmieniająca się część języka mówionego. Slang
rzadko pojawia się w podręcznikach, które bardziej skupione są na wprowadzaniu
języka literackiego. Jednak są sposoby, by wzbogacać przerabiany program,
zwrotami i kolokwializmami, które często mogą zastąpić ich bardziej formalne
odpowiedniki. Jest to wyzwanie dla nauczyciela, który nie mieszkając wśród
native speakerów, ma ograniczone możliwości budowania odpowiednio wysokich
kompetencji, by poruszać się pewnie wśród zwrotów kolokwialnych i slangowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz