Czwartek 5 lipca
Zajęcia poranne poświęcone były metodom budowania zajęć w
oparciu o materiały video. W trakcie lekcji wykorzystaliśmy dwie reklamy.
Samochodu Hondy: https://www.youtube.com/watch?v=Z57kGB-mI54
Druga reklama była bardzo podobna, ale bohaterami były psy. Nie
mogłem jej znaleźć na yotube.
Najpierw dyskutowaliśmy o tym, jak są dwie reklamy
zaprojektowane, do kogo adresowane, jakie środki filmowe zostały użyte, czy
była w nich muzyka, czy było dużo dialogu, tekstu itd.
Następnie układaliśmy w kolejności to, co zapamiętaliśmy z
pierwszej reklamy (sekwencjonowanie). Skupialiśmy się na słownictwie związanym
z częściami samochodu.
W przypadku psiej reklamy
musieliśmy odpowiedzieć na pytania dotyczące szczegółów. Dotyczyły
koloru psa, nazwy przedmiotów, ilości psów itd.
Pokazało to nam jak można rozbudować prosty i
nieskomplikowany materiał filmowy, wyciągnąć z niego szczegóły, na które
chcielibyśmy położyć nacisk i zbudować dużo ciekawych ćwiczeń, które są zabawne
ale też są wyzwaniem.
Obejrzeliśmy też przezabawną historię, prawdziwą, o
mężczyźnie z Chorwacji, który przeżył siedem potencjalnie śmiertelnych
wypadków.
Ten film był pretekstem do ćwiczenia pisania z naciskiem na
poprawność budowanych zdań. Wcześniej także zrobiliśmy odrobinę
sekwencjonowania z naciskiem na słownictwo dotyczące roku.
Środkowa sesja była poświęcona Cuisenaire Rods.
Są to kolorowe patyczki, które na początku stosowane były w
nauczaniu matematyki. Stały się później popularne w biznesie, zwłaszcza w
ćwiczeniach poświęconych sztuce negocjacji.
Metodycy języka angielskiego zauważyli potencjał cuisenaire
rods w procesie nauczania języków obcych. Można za pomocą z nich zbudować
obrazek i na tej podstawie opowiedzieć krótką historię.
Cuisenaire rods są też świetnym narzędziem, za pomocą
którego można zwrócić uwagę uczniów jak jest zbudowane angielskie zdanie. Z
jakich części zdania jest konstruowane, gdzie jest ich miejsce w zdaniu, w jakiej
kolejności się pojawiają i jak się zmienia ich kolejność, gdy budujemy
przeczenia i pytania.
Ostatnie zajęcia poświęcone były używaniu słowników, także
internetowych z naciskiem wyszukania takich narzędzi, które oprócz wskazania bezpośredniego
tłumaczenia danego słówka lub zwrotu pozwalają sprawdzić jak jest ono używane w
zdaniu, znaleźć przykłady jego użycia i zbudować też ćwiczenia w oparciu o te
narzędzia.
We czwartek udaliśmy się ponownie do Valetty, w której odwiedziłem
razem z Dagmarą, Tomkiem i Arkiem muzeum archeologiczne. Odwiedziliśmy też
dolne i górne Baracca Gardens.
Wspólnie z resztą grupy spotkaliśmy się w centrum na kolacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz