Piątek
Piątek był bardzo ciekawym dniem. Zaczęliśmy od metod
poświęconych wprowadzania zagadnień gramatycznych, także w oparciu o materiały
audiowizualne, tak by gramatyka nie kojarzyła się uczniom z czymś nudnym i
powtarzalnym.
Środkowe zajęcia były poświęcone stronom i aplikacjom
internetowym, które mogą okazać się pomocne w nauczaniu języka obcego.
Są to narzędzia do budowania prostych gier, które wprowadzają
element rywalizacji i pozwalają powtórzyć materiał, który opanowywaliśmy
wcześniej.
Nie muszę pisać, że naszym zadaniem nie tylko było
przetestowanie aplikacji na własnych telefonach, ale stworzenie własnego
zestawu pytań i przetestowanie wiedzy pozostałych uczestników kursu.
Zajęcia popołudniowe były poświęcone zajęciom w grupach. To
często unikana metoda, ze względu na hałas w klasie oraz często fałszywy obraz
chaosu. Nauczyciele lubią ciszę i dlatego zajęcia grupowe są dużym wyzwaniem.
Nauczyciele lubią też kontrolę a zajęcia w grupach dają bardzo duży margines
swobody uczniom i są nastawione na płynność i komunikację a w mniejszym stopniu
na dokładność i poprawność stosowanych struktur gramatyczno-leksykalnych.
Jednak ich podstawowym zadaniem jest umożliwienie uczniowi uczenie się od
swoich kolegów i badania wskazują, że takie środki są często znacznie
skuteczniejsze niż przekaz wiedzy w modelu nauczyciel – uczeń. Wartością dodaną
jest element rywalizacji, który zmusza grupy do większego skupienia na
wykonywanym zadaniu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz