wtorek, 10 lipca 2018

Łukasz Korcz - Mobilność Malta - Piątek 6 lipca


Piątek

Piątek był bardzo ciekawym dniem. Zaczęliśmy od metod poświęconych wprowadzania zagadnień gramatycznych, także w oparciu o materiały audiowizualne, tak by gramatyka nie kojarzyła się uczniom z czymś nudnym i powtarzalnym.

Środkowe zajęcia były poświęcone stronom i aplikacjom internetowym, które mogą okazać się pomocne w nauczaniu języka obcego.


Są to narzędzia do budowania prostych gier, które wprowadzają element rywalizacji i pozwalają powtórzyć materiał, który opanowywaliśmy wcześniej.
Nie muszę pisać, że naszym zadaniem nie tylko było przetestowanie aplikacji na własnych telefonach, ale stworzenie własnego zestawu pytań i przetestowanie wiedzy pozostałych uczestników kursu.


Zajęcia popołudniowe były poświęcone zajęciom w grupach. To często unikana metoda, ze względu na hałas w klasie oraz często fałszywy obraz chaosu. Nauczyciele lubią ciszę i dlatego zajęcia grupowe są dużym wyzwaniem. Nauczyciele lubią też kontrolę a zajęcia w grupach dają bardzo duży margines swobody uczniom i są nastawione na płynność i komunikację a w mniejszym stopniu na dokładność i poprawność stosowanych struktur gramatyczno-leksykalnych. Jednak ich podstawowym zadaniem jest umożliwienie uczniowi uczenie się od swoich kolegów i badania wskazują, że takie środki są często znacznie skuteczniejsze niż przekaz wiedzy w modelu nauczyciel – uczeń. Wartością dodaną jest element rywalizacji, który zmusza grupy do większego skupienia na wykonywanym zadaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciara

Czasami zdjęcia są najlepsze..... Eva zakończyła dzisiaj kurs. Jutro wraca do Barcelony. Lunch time..... oczywiście, wiadomo gd...