Wtorek
Wtorek był poświęcony trzem zagadnieniom. Pierwszy blok
skupiał się na umiejętności uczenia związków międzywyrazowych (collocations).
Tematyka ta staje się ważniejsza z każdym kolejnym poziomem nauczania i jest
ważną częścią nauczania słownictwa. W języku angielskim, podobnie jak w każdym
innym języku są pewne wyrazy, które lubią pojawiać się obok siebie. Podczas
porannych zajęć poznawaliśmy różne techniki oraz różne typy zadań, które
skupiają się na tworzeniu i stosowaniu związków wyrazowych a także na
wychwytywaniu ich i rozpoznawaniu w tekście.
Zajęcia po przerwie poświęcone były technice dyktanda (dictation)
jako sposobowi na ćwiczenie poprawnej ortografii. Choć dyktando wszystkim
kojarzy się jako ćwiczenie nudne, wredne i cofa nas do nauczania początkowego
wywołując często odruch wymiotny, okazało się, że można zastosować bardzo dużo
ciekawych form i technik, które sprawiają, że uciążliwe i męczące ćwiczenie
zamienia się w interesującą przygodę zwłaszcza, gdy dyktando angażuje większą
grupę uczniów, lub jest przeprowadzane w parach i to uczniowie są dla siebie
nauczycielami. Zwróciliśmy uwagę także, jak wiele różnych form ćwiczeń może
zaangażować kilka rodzajów inteligencji jednocześnie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz