środa, 4 lipca 2018

Łukasz Korcz - Mobilność Malta - Wtorek.

Wtorek

Wtorek był poświęcony trzem zagadnieniom. Pierwszy blok skupiał się na umiejętności uczenia związków międzywyrazowych (collocations). Tematyka ta staje się ważniejsza z każdym kolejnym poziomem nauczania i jest ważną częścią nauczania słownictwa. W języku angielskim, podobnie jak w każdym innym języku są pewne wyrazy, które lubią pojawiać się obok siebie. Podczas porannych zajęć poznawaliśmy różne techniki oraz różne typy zadań, które skupiają się na tworzeniu i stosowaniu związków wyrazowych a także na wychwytywaniu ich i rozpoznawaniu w tekście.

Zajęcia po przerwie poświęcone były technice dyktanda (dictation) jako sposobowi na ćwiczenie poprawnej ortografii. Choć dyktando wszystkim kojarzy się jako ćwiczenie nudne, wredne i cofa nas do nauczania początkowego wywołując często odruch wymiotny, okazało się, że można zastosować bardzo dużo ciekawych form i technik, które sprawiają, że uciążliwe i męczące ćwiczenie zamienia się w interesującą przygodę zwłaszcza, gdy dyktando angażuje większą grupę uczniów, lub jest przeprowadzane w parach i to uczniowie są dla siebie nauczycielami. Zwróciliśmy uwagę także, jak wiele różnych form ćwiczeń może zaangażować kilka rodzajów inteligencji jednocześnie.

Ostatni dział był poświęcony wykorzystaniu muzyki a zwłaszcza piosenek w procesie nauczania języka. Poznaliśmy sześć różnych ćwiczeń, które oczywiście można swobodnie modyfikować. Większość piosenek była odtwarzana z platformy www.youtube.com. Zwróciliśmy też uwagę, że sam teledysk może się odwoływać do inteligencji przestrzennej oraz jedno ćwiczenie było adresowane głównie do kinestetyków.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ciara

Czasami zdjęcia są najlepsze..... Eva zakończyła dzisiaj kurs. Jutro wraca do Barcelony. Lunch time..... oczywiście, wiadomo gd...